Ansök om särskilt föreningsbidrag

Här kan du som representerar en förening eller är medlem i en förening ansöka om särskilt föreningsbidrag. Vill du veta mer om vad bidraget är och vad som krävs för att du ska få ta del av det? Läs mer på sidan om våra bidrag.

Du som ansöker om särskilt föreningsbidrag skickar in din ansökan via eBas. Glöm inte att läsa om våra villkor innan du skickar in ansökan, du hittar dem här nedan.

Tillhör du en förening i Stockholm? Då kan ni läsa mer om att söka bidrag från Stockholms distrikt här

Villkor

Genom att skicka in denna bidragsansökan godkänner ni Ung Media Sveriges villkor om särskilt föreningsbidrag. 

  • Föreningen synliggör Ung Media Sverige som finansiär av projektet via exempelvis affischer, flyers, inbjudningar och föreningens hemsida.
  • Projektet ska redovisas senast fyra månader efter genomfört projekt. Redovisningen ska innehålla kopior på kvitton för utgifter, tillsammans med en skriftlig rapport om hur det gick. Redovisningen lämnas in via eBas med blankettmall för redovisning.

Om villkoren inte uppfylls eller om projektet inte genomförs har Ung Media Sverige rätt att återkräva det utdelade bidraget. Om mer än 5 % av bidraget inte kommer till användning i projektet ska detta återbetalas till Ung Media Sverige.

Dags för redovisning?

Redovisa ert bidrag genom att fylla i vår blankettmall. Blankettmallen laddas upp på er sida i eBas.

Synliggör Ung Media som finansiär

Här är några tips på hur ni kan synliggöra Ung Media Sverige som finansiär av ert projekt. Se gärna våra exempel längre ned på sidan.

  • Lägg med vår logotyp i tryckt och digitalt material, exempelvis i er tryckta tidning eller affischer, inlägg på er hemsida och sociala medier. Logotypen kan ni spara ner i PNG-format här nedan. Välj mellan tre olika färger.
  • Tagga @ungmediasverige i er marknadsföring av projektet på sociala medier.
  • Lägg med en text i marknadsföringen om ert projekt där ni informerar om att ni har fått bidrag från Ung Media för att kunna genomföra er satsning.

Exempel på marknadsföring